zamknij okno

01.11.2013

Mój problem polega na tym że nie równo spisuje się na grach treningowych, dobre interwencje przeplatam słabszymi. Denerwuje mnie to ponieważ na treningach bramkarskich idzie mi dobrze i Trenerzy mnie chwalą ale jakoś w ostatnim czasie słabiej wychodzę na grach. Myślę ze wpływ na to ma fakt że jestem drugim bramkarzem i nie jestem w rytmie meczowym . Proszę o jakąś wskazówkę :)

Tomek 22 lat. III liga , bramkarz.

Cześć Tomek,

Czy brak rytmu meczowego to jedyna przyczyna?

Jestem przekonany, że jest jeszcze kilka innych czynników, które mogą mieć wpływ na niski procent powtarzalności skutecznych interwencji, np.: koncentracja na zawodniku drużyny przeciwnej i piłce, zaufanie do swoich wyborów (czy wyjść do piłki czy zostać bliżej linii bramkowej, ), oraz zbyt intensywne oczekiwania wobec siebie (nie mylić z ambicją).

Intensywne oczekiwania wobec siebie – ten temat rozwinę.

Każdy bramkarz spotyka się z dwoma rodzajami oczekiwań.

Zewnętrzne są kierowane od trenera, kolegów z drużyny, kibiców, sponsorów, regionalnych mediów, rodziny, przyjaciół. Wewnętrzne oczekiwania kierujesz Tomku, sam wobec siebie co jest naturalne ponieważ jesteś sportowcem i grasz po to aby Twój zespół wygrywał, tracąc jak najmniej bramek, a najlepiej wcale.

Mailowo mogę Ci doradzić:

1.  Jeżeli chodzi o oczekiwania zewnętrzne:

a) odpowiedz sobie na pytania – co mi da (daje) myślenie o oczekiwaniach ze strony otoczenia (tych wszystkich wymienionych powyżej), w czym mi pomaga myślenie o nich a w czym mnie osłabia? Jeśli odpowiedzi będą jednoznaczne, że koncentrowanie myśli w ich kierunku paraliżuje cię, stresuje, wkurza, osłabia Twoją pewność siebie i zaufanie do swoich umiejętności to zadaj sobie pytanie: PO CO O NICH MYŚLEĆ PODCZAS GIER? PO CO NA NICH SIĘ KONCENTROWAĆ? Jeśli odpowiesz sobie że to BEZ SENSU to przestań to robić a kup się na swoich zadaniach podczas gry.

b) zwracaj na to uwagę przez przynajmniej 8-10 gier treningowych i stosuj powyższe pytania przez ten okres

2.  Jeżeli chodzi o oczekiwania wewnętrzne to:

a)   po pierwsze daj sobie mocne wewnętrzne POZWOLENIE na popełnienie błędu, błędów, czyli nie wymagają od siebie 100% skuteczności w każdym elemencie gry

b)  Po drugie nie obwiniaj, nie krytykuj siebie zbyt mocno / zbyt intensywnie a zamiast tego skup się na swoich walorach bramkarskich i zaufaj sobie, zaufaj sobie, zaufaj sobie i jeszcze raz zaufaj sobie i swoim umiejętnościom bo przecież je MASZ – sam na pisałeś że na treningach bramkarskich idzie Ci dobrze a trenerzy Cię chwalą

c)  Zapisz sobie dwa Twoje najmocniejsze punkty i myśl podczas gry głównie o nich – dzięki temu Twoja pewność siebie i zaufanie do siebie może urosnąć

Daj znać czy udało Ci się coś zastosować w praktyce. Powodzenia!


WSPÓŁPRACA - OFERTA

więcej informacji
  • Sportowcy
  • Kluby sportowe
więcej informacji
  • Fitness kluby
  • Siłownie
więcej informacji
  • Sklepy z odzieżą
  • Sklepy ze sprzętem
więcej informacji
  • Księgarnie
  • Biblioteki
więcej informacji
  • Szkoły sportowe
  • Szkoły